Alimentele care îţi atacă ficatul aşa cum o face alcoolul. Ce trebuie evitat pentru a nu avea probleme de sănătate

Alimentele care îţi atacă ficatul aşa cum o face alcoolul. Ce trebuie evitat pentru a nu avea probleme de sănătate

315
Comentariile sunt închise pentru Alimentele care îţi atacă ficatul aşa cum o face alcoolul. Ce trebuie evitat pentru a nu avea probleme de sănătate

Ficatul îndeplineşte o serie de funcţii în activitatea homeopatică organismului. Există alimente pe care le consumăm zilnic şi care ne afectează extrem de mult acest organ.

Medicii susţin că nu doar alcoolul ne îmbolnăveşte ficatul, aşa că este foarte important să ştim ce alte alimente sunt periculoase pentru organism. „Fructoza este greu de asimiliat şi poate afecta ficatul. Zahărul în exces este la fel de periculos ca şi alcoolul. Pentru a evita astfel de probleme este bine să scoatem din alimentaţie dulciurile, produsele de patiserie, dar şi băuturile carbogazoase“, a spus medicul Alexandru Boboc.

Alimentele care sunt dăunătoare pentru organism:

loading...

Untul, untura, smântâna, sosurile cremoase, maioneza, sunt bogate în calorii şi sunt periculoase pentru ficat.

Consumul de fast food creează o acumulare de grăsime în ficat, care contribuie la afectarea ficatului.

Sarea în exces creşte tensiunea arterială, dar şi creşte riscul de ficat gras.

Băuturile alcoolice duc la la un dezechilibru chimic, distrug celulele hepatice şi pot duce la ficat gras, hepatită sau ciroză.

Dulciurile şi alimentele care au conţinut ridicat de zahăr fac extrem de rău organismului. Pot fi înlocuite cu succes cu fructe proaspete, prăjituri făcute cu ingrediente naturale şi fără zahăr, dar şi cu iaurt cu fructe.

Medicii au mai precizat că ficatul ajută la filtrarea toxinelor din organism, aşa că trebuie să învăţăm să protejăm acest organ prin alimentaţie. „Ficatul curăţă şi detoxifică aproximativ doi litri de sânge în fiecare minut. Atunci când funcţionează normal stochează vitamine şi produce proteine. Este indicat să consumăm alimente care conţin fibre (spanc, salată verde, conopidă, sfeclă, ardei graşi), peşte, ulei de măsline, soia, fasole uscată sau nuci“, a mai precizat medicul Alexandru Boboc.

Citeste mai mult: adevarul.ro

loading...

Facebook Comments