România furată | Afacerea „Deszăpezirea”, dedicată familiei PSD imediat după alegeri

România furată | Afacerea „Deszăpezirea”, dedicată familiei PSD imediat după alegeri

242
Comentariile sunt închise pentru România furată | Afacerea „Deszăpezirea”, dedicată familiei PSD imediat după alegeri

Compania care administrează drumurile naţionale a acordat contracte de deszăpezire fără licitaţie, în ajun de Crăciun şi de Revelion, unor firme cu acţionari apropiaţi de liderii PSD. Potrivit reglementărilor, pentru atribuirea acestor contracte trebuiau organizate licitaţii în vară. Potrivit Digi24 HD, conducerea companiei a amânat sau a anulat respectivele licitaţii şi a acordat contractele în regim de urgenţă, la două săptămâni după încheierea alegerilor generale. Firmele care au primit contracte fără licitaţie au acţionari prieteni cu Liviu Dragnea, Nicolae Bădălău, Rovana Plumb şi Remus Truică.

6 ianurie 2017. România e invadată de zăpadă. Autostrăzile A2 Bucureşti – Constanţa şi A4 se închid. Pe drumurile judeţene din şase judeţe nu se mai poate circula. Au fost afectate judeţele Constanţa, Călăraşi, Ialomiţa, Galaţi, Tulcea şi Vaslui. Şcolile s-au închis o săptămână.

În tot acest peisaj, doar 78 la sută din drumuri au contracte de deszăpezire încheiate prin licitaţii publice. Pentru restul, contractele au fost incheiate pe ultima sută de metri prin negociere fără anunţ de participare.

loading...

Normativul în materie de deszăpezire al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR – cere ca, până la 20 octombrie, utilajele să fie în bazele de munte, iar până la 1 noiembrie, în bazele de şes. Pentru a putea îndeplini acest lucru în mod transparent, conducerea companiei trebuie să organizeze licitaţii la începutul verii. Întrebată dacă a respectat această reglementare, fosta conducerea a CNAIR a răspuns vag.

  • Răspunsul conducerii CNAIR: La data de 1 noiembrie 2016, bazele de deszăpezire au fost operaţionale la nivelul tuturor direcţiilor regionale. La fiecare direcţie regională, la data de 1 noiembrie erau în funcţiune atât utilajele din dotarea proprie, cât şi cele ale operatorilor economici, cu care s-au încheiat contracte de deszăpezire.

Realitatea din teren a fost cu totul alta. La 1 noiembrie 2016, trei autostrăzi şi aproape un sfert din drumurile naţionale nu aveau încheiate contracte de deszăpezire.

  • Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: Începutul lunii noiembrie era 78%, avem comunicat cu acest lucru. Într-adevăr, atuncea nu aveam contracte pe A1, A2, A3 şi zona Bucureştiului.
  • Florin Dascălu, fost director Întreţinere în cadrul CNAINR: Trebuiau începute licitaţiile din luna aprilie-mai. (…) Contractele trebuiau să fie încheiate şi utilajele în baze.

În vară, foarte multe licitaţii pentru contractele de deszăpezire au fost amânate sau anulate din diverse motive. Conducerea CNAIR spune că din această cauză nu şi-a putut respecta propriile reglementări.

  • Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: Cei care participă la licitaţii au dreptul de a contesta şi contestarea aceasta poate să fie în cascadă. Nu poţi să prognozezi un timp în care ele se vor termina.

În noiembrie şi primele trei săptămâni din decembrie nu a nins în zonele care nu aveau contracte de deszăpezire. În cazul în care ar fi nins, conducerea CNAIR spune că ar fi găsit soluţii pentru rezolvarea problemelor.

  • Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: Avem un contract cu Administraţia Naţională de Meteorologie, cu 2-3 zile înainte ne spun care vor fi zonele afectate şi noi avem timp ca să dislocăm un necesar de utilaje, ca să putem să facem faţă acestor fenomene, ca să asigurăm condiţiile de trafic.

După două săptămâni de la încheierea alegerilor generale, în ajun de Crăciun, compania naţională de drumuri a atribuit mai multe contracte de deszăpezire fără licitaţie. 6,5 milioane de euro au fost atribuite unor firme abonate la contracte din bani publici.

  • Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: Noi ne-am luat măsuri ca să organizăm acele proceduri mai scurte, de negocieri fără publicare, care legea ne permite.

Conducerea CNAIR a motivat că se apropie ninsorile şi că nu mai e timp să organizeze alte licitaţii

  • Explicaţia conducerii CNAIR: Ansamblul ofertelor prezentate ca răspuns la o licitaţie deschisă, la o licitaţie restrânsă sau la un dialog competitiv a fost neconform sau inacceptabil. Au fost luate în considerare doar ofertele care au respectat criteriile de selecţie calitativă. (Site-ul public de licitaţii)

continuareape : digi24.ro

loading...

Facebook Comments