Ion Hobana a devenit interesat de fenomenele extraterestre după anul 1968, atunci când un OZN a fost fotografiat deasupra pădurii Hoia Baciu, Cluj. Împreună cu Julien Wewerbergh a scris cartea OZN, o sfidare pentru rațiunea umană.
In anul 1972, Hobana s-a implicat în cercetarea cazului de la Valea Plopului, Prahova. În noaptea de 2 septembrie 1972, paznicul de la o cooperativă agricolă a văzut o sferă luminoasă care a aterizat silențios într-o livadă.
Poliția s-a deplasat la fața locului și a descoperit o zonă circulară cu un diametru de cinci metri. În centrul cercului era o grămadă mică de pământ cu diametrul de 60 de centimetri și înălțimea de 40 de centimetri.
Un an mai târziu, în 28 august 1973, în județul Bistrița Năsaud, doi ziariști care se aflau într-un automobil au fost martorii unui eveniment la fele de misterios. Deasupra unui deal din apropierea drumului au observat o sferă care lumina ca un neon. După câteva minute, sfera s-a ridicat și a dispărut.
Ziariștii au descris momentul numind sfera un candelabru agățat de cer. Sfera s-a ridicat cu o viteză mare și și-a schimbat culoare în roșu. A doua zi, operatorii de la radarul din Baia Mare au raportat apariția unui obiect zburător necunoscut deasupra orașului. Mai târziu, operatorii de la aeroportul din Budapesta au declarat același lucru.
In anul 1974, profesorul universitar Antallfy Andrei se afla împreună cu soția sa la casa lor de vacanță situată la 500 de metri de satul Rastolița, Mureș. Ei au fost surprinși de o lumină puternică care venea din spatele casei. La o distanță de 150 de metri au observat patru sfere care luminau portocaliu. Timp de trei ore, cei doi au urmărit cele patru sfere care staționau pe sol.
Nici piloții români nu au fost ocoliți de astfel de incidente. În anul 1971, pilotul unui MIG 21 se întorcea la aerodromul din Timișoara. Cu câteva minute înainte să aterizeze, pilotul a simțit o bubuitură și o lumină stranie a luminat tot avionul. În primele momente, pilotul a vrut să se catapulteze. Pentru că aparatura funcţiona a decis să aterizeze pe aerodrom.
Când a fost inspectat avionul s-a constatat că tot combustibilul din rezervorul suplimentar dispăruse, iar cele două lansatoare de rachete erau îndoite. Lansatoarele erau fabricate din crom și vanadiu și rezistau la orice șoc. Nu și de data aceasta.
sursa: efemeride.ro