Criza economică resimțită acut de Ucraina se datorează și creşterii preţului combustibilului. De aceea ucrainenii caută alternative pentru maşinile lor. Mulţi şoferi îşi transformă autovehiculele pentru a funcționa pe lemne. Fac astfel economii în bugetul familiei.
Cu toate că nu pare a fi o soluție practică în era eco, cu mașini electrice alimentate din surse de energie verde, ea nu este o noutate. Astfel de maşini erau chiar populare în perioada primului război mondial.
Desigur, în timpurile moderne, maşinile modificate sunt mai degrabă experimente distractive, dar se pare că mulţi şoferi din Ucraina găsesc în asta soluţia perfectă pentru problema lor şi îşi echipează maşinile cu arzătoare de lemne şi alte echipamente necesare, ca să nu mai depindă de benzină.
Eugene Chernigov (36 de ani) şi-a convertit anul trecut Opelul său vechi într-un vehicul alimentat cu lemne. Fiind profesor de matematică şi fizică a învăţat de pe internet și din cărți despre cum funcţionează lemnul drept combustibil pentru maşină.
După două luni de studiu și-a făcut modificările necesare. A ataşat o sobă pe lemne şi o canistră din metal în spatele maşinii sale şi le-a conectat la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde este stocat, filtrat, răcit şi apoi transmis motorului.
Autovehiculul-ul său consumă cca. 20 de kg de lemne la 100 de km, iar costurile lemnului sunt mult mai mici decât ale benzinei (cam la jumătate). În funcţie de calitatea lemnului, maşina poate atinge şi până la 80 de kilometri pe oră.
Sergey Iagoon, din altă regiune, şi-a construit prima maşină pe lemne în urmă cu câţiva ani şi spune că succesul experimentului său i-a făcut şi pe alţii să îl urmeze. Prima maşină pe care a transformat-o astfel a fost o Lada, apoi a urmat o Volga.
Pentru că întreg sistemul de combustibil alternativ este în portbagajul maşinii, Sergey afirmă că nu a avut niciodată probleme cu poliţia.
Folosirea acestor sisteme alternative este ilegală în Ucraina.
Sursa:totb.ro