Cercetatorii americani AVERTIZEAZA: Consumul de CARTOFI prăjiți creste ALARMANT riscul de DECES! “Până la sfârșitul studiului, 236 de persoane AU MURIT.”

Cercetatorii americani AVERTIZEAZA: Consumul de CARTOFI prăjiți creste ALARMANT riscul de DECES! “Până la sfârșitul studiului, 236 de persoane AU MURIT.”

- in CULINAR, DE ACTUALITATE, DESCOPERIRI, INEDIT, LIFESTYLE, SANATATE, SOCIAL, STIINTA, UTILE
713
Comentariile sunt închise pentru Cercetatorii americani AVERTIZEAZA: Consumul de CARTOFI prăjiți creste ALARMANT riscul de DECES! “Până la sfârșitul studiului, 236 de persoane AU MURIT.”
cartofi prajiti

Oamenii cunosc de mult faptul că un consum constant de cartofi prăjiți nu este grozav pentru sănătatea ta, dar acum un studiu a legat consumul de cartofi prăjiți cel puțin de două ori pe săptămână cu un risc crescut de deces.

Studiul, publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica (American Journal of Clinical Nutrition), a analizat consumul de cartofi la 4.400 de persoane in varsta, cu varste cuprinse intre 45 si 79 ani, pe parcursul a opt ani. Până la sfârșitul studiului, 236 de persoane au murit.

După ajustarea a mai multor factori, studiul a ajuns la concluzia ca consumul total de cartofi (chiar și in cantitati mari) nu a dus la creșterea riscului de deces al unei persoane. Dar când cercetătorii au analizat mai atent tipurile de cartofi pe care oamenii le mancau, au descoperit că consumul de cartofi prăjiți de cel puțin două ori pe săptămână a fost legat de un risc de deces mai mult decât dublu, scrie Time.com

Analiza cartofilor neprajiti, cum ar fi salata de cartofi și cartofii fierți, copți și piure, nu a fost legată de un risc crescut de deces.

Cartofii albi neprajiti sunt o hrană relativ sănătoasă deoarece conțin o cantitate bună de fibre, vitamine și micronutrienți, scriu autorii studiului, care “pot chiar contracara efectele negative ale unui indice glicemic ridicat”. Cartofii prăjiți au însă, de obicei, o mulțime de grăsime și sare adăugată.

Pentru moment, legătura este doar o asociere și este nevoie de mai multe cercetări cu grupuri mai mari de oameni pentru a investiga legătura înainte de a spune că hrănirea cartofilor prăjiți cauzează un risc crescut de deces. Până atunci, Centrul pentru Politica și Promovarea Nutriției recomandă 3-5 porții de legume pe zi. În timp ce legumele, cum ar fi cartofii, se înscriu în acest scop, piramida alimentară a centrului îi instruiește pe oameni să aleagă preparate din legume cu conținut scăzut de grăsimi – fără prăjituri.

loading...

Facebook Comments