Operatoarea de la numărul de urgenţă 112, care i-a răspuns tatălui primei victime de la metrou şi l-a trimis să depună plângere scrisă, în loc să transfere apelul la Poliţie, va fi cercetată penal de Parchetul Militar

Operatoarea de la numărul de urgenţă 112, care i-a răspuns tatălui primei victime de la metrou şi l-a trimis să depună plângere scrisă, în loc să transfere apelul la Poliţie, va fi cercetată penal de Parchetul Militar

- in NEWS
312
Comentariile sunt închise pentru Operatoarea de la numărul de urgenţă 112, care i-a răspuns tatălui primei victime de la metrou şi l-a trimis să depună plângere scrisă, în loc să transfere apelul la Poliţie, va fi cercetată penal de Parchetul Militar
angajata 112

Plângerea a fost făcută chiar de către cei de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), după ce Poliţia Capitalei a anunţat că nu s-a primit niciun apel care să sesizeze tentativa de omor din staţia Costin Georgian.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunțat, ieri, că a sesizat Parchetul Militar în vederea efectuării cercetărilor ce se impun privind eventualele încălcări ale legii de către operatoarea 112 care a preluat apelul victimei de la staţia de metrou Costin Georgian și pe care nu l-a direcționat spre Poliție. „Cu privire la incidentul din data de 12.12.2017, din staţia de metrou Costin Georgian, vă informăm că în Centrul de Primire Apeluri de Urgenţă 112 Bucureşti-Ilfov a fost recepţionat un singur apel telefonic, la ora 16:31:15, cu o durată totală de 2 minute şi 2 secunde. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a sesizat Parchetul Militar în vederea efectuării cercetărilor ce se impun privind eventualele încălcări ale legii de către operatoarea 112 care a procesat cazul”, a precizat STS. Legat de evenimentul din staţia Dristor 1, STS spune că primul apel a fost recepţionat la ora 19.56 şi a fost transferat la dispeceratele de urgenţă ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti.

Anterior, chestorul Nicu Dragoş, director general al Poliţiei Capitalei, declarase că, până la sesizarea legată de moartea tinerei împinsă pe linia de metrou în staţia Dristor 1, nu a fost primit niciun apel de la sistemul unic de urgenţă 112 prin care să se reclame tentativa de omor de la Costin Georgian.

Prima victimă, plimbată de la un poliţist la altul.

Deşi primul atac al Magdalenei Şerban a avut loc la ora 15.34, iar tatăl fetei care a reuşit să se salveze a sunat la 112 o oră mai târziu, pentru a anunţa incidentul, acesta a fost trimis să-şi rezolve singur problema. „E un şoc pentru toţi! Nenorocirea este că cei de la 112 sunt inconştienţi. Eu am sunat la 112 şi ei m-au trims la Costin Georgian să fac eu investigaţii, ca părinte! Este posibil aşa ceva?”, a spus bărbatul, într-o intervenţie tv, precizând că, apoi, o casieră de la Costin Georgian l-a direcţionat către staţia Piaţa Unirii, unde este sediul poliţiei, însă singurul poliţist de acolo se ocupa de alt caz.

Practic, ca urmare a neglijenţei operatoarei 112, poliţiştii au aflat mult mai târziu despre primul atac, şi nici atunci nu au crezut ce a povestit prima fată împinsă spre şine. „Poliţistul căruia i-am relatat întâmplarea nu a crezut povestea prima dată. Abia în jurul 19.00 am intrat să dăm declaraţii”, a mai precizat tatăl fetei de 20 de ani. În timp ce prima victimă a fost plimbată dintr-un loc în altul, Magdalena Şerban a atacat din nou, în jurul orei 20.00, iar de această dată a reuşit să o ucidă pe tânăra de 25 de ani.

Şeful Poliţiei Capitalei susţine poliţistul de la metrou „şi-a făcut treaba”, conform procedurilor. „Putea să fie vorba de la o agresiune şi până la o tentativă de omor. Nu am avut certitudinea din primul moment din cele prezentate de partea vătămată că este vorba despre o tentativă de omor”, susţine chestorul Nicu Dragoş. Sursa: jurnalul.ro

 

loading...

Facebook Comments