Uneori, fie că vorbim de erori mecanice, erori umane sau pur ghinion, se întâmplă ca ambele motoare ale unui avion să se oprească în mijlocul zborului, iar simplul gând că așa ceva se poate întâmpla într-un zbor în care te afli și tu este unul de-a dreptul terifiant.
Deși uneori avioanele pot pierde ambele motoare, încă există șanse ca totul să se termine cu bine.
„Deși poate să vă surprindă, nu e deloc rar ca avioanele să coboare în ceea ce piloții numesc zbor în gol, când motoarele au zero putere”, a explicat pilotul Patrick Smith în cartea sa, „Cockpit Confidential”.
„Ele încă operează și alimentează sistemele vitale, dar nu mai împing. De multe ori ai planat fără să știi. Se întâmplă la aproape fiecare zbor”.
Pilotul a mai spus că principalii vinovați în cazul în care cedează motoarele sunt combustibilul consumat, cenușa vulcanică și impactul cu păsările.
Smith a explicat că acest zbor în gol este ca și cum ai coborî cu mașina un deal fără ambreiaj. Mai mult, un avion comercial obișnuit funcționează cam așa – la fiecare 10 mile străbătute în față, pierde o milă în altitudine. Dacă în mijlocul unui zbor – când avionul se află de obicei la altitudinea de 7 mile – ambele motoare cedează, avionul va putea zbura 70 de mile până să ajungă la pământ. Sursa: ziaruldeiasi.ro
Dragi prieteni. Ne-ar face foarte mare plăcere să ținem legătura cu voi și pe rețelele de socializare, motiv pentru care vă invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook aktualnews.ro, unde vom putea discuta împreună știrile și articolele noastre. Vizitați pagina noastră Facebook aici.