De foarte multe ori, cetatenii aflati in situatii limita pe teritoriul tarii noastre, situatii in care viata lor sau a altora este pusa in pericol, nu stiu cum sa efectueze corect, un apel la numarul unic de urgenta 112, in vederea obinerii ajutorului din partea institutiei statale competente.
Pe pagina de facebook a IGSU – Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, pompierii ne aduc lamuriri cu privire la cum sa cerem ajutor in mod corect.
Iata ce trebuie sa faceti cand va aflati intr-o situatie limita ce implica ceacordarea de ajutor prin numarul de urgenta 112:
1.Primul pas este acela de a transmite următoarele informații: ce urgență aveți, unde este urgența, unde vă aflați, cum vă numiți, de pe ce număr de telefon sunați.
2. Apoi, operatorul va evalua urgența dumneavoastră în funcție de informațiile primite și va transmite mai departe forțelor de intervenție abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenția tuturor agențiilor, datele preliminare ale cazului vor fi transmise simultan, in maxim 2-3 secunde.
3.După furnizarea acestor date, trebuie să rămâneți la telefon pentru a fi puși în legătură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.
⚠ Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să anunțați din nou. Rămâneți calmi și răspundeți la toate întrebările!
⚠ Nu închideți până când nu vi se spune acest lucru!
Conform statisticilor STS, în anul 2017 s-au înregistrat aproape 1 mil de apeluri la 112, apeluri care au solicitat echipele de interventie ISU.
Conform acelorași statistici, aproximativ 55% dintre acestea au fost false, transmite IGSU – Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Romania
Dragi prieteni. Ne-ar face foarte mare plăcere să ținem legătura cu voi și pe rețelele de socializare, motiv pentru care vă invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook aktualnews.ro, unde vom putea discuta împreună știrile și articolele noastre. Vizitați pagina noastră Facebook aici.